+ Create new tricision Login 

Login

or


Forgot password?

First visit? Sign-up now!

By continuing you accept the Terms & Conditions and Privacy Policy.

80 days left

לאחר שלמדתם על הפריה חוץ גופית ונפגשתם דרך מאמרים עם סיפורים מהחיים

כתבו את עמדתכן ביחס לנושא, והגיבו לפחות לשני משתתפים.
בהצלחה


saved
Ideas
Pros and cons
 
Votes
האם אפשר לתת לאנשים לבדוק עוד דברים לפני הפריה? כמו בדיקת מחלןות רקע, גובה, צבע שיער? איפה עובר הגבול בין בחירה לגיטימית לבין דברים שאסור לרפואה להתערב בהם?
by מירב בריטברד
 
שאלה מעניינת. אני חושבת שהגבול עובר בין בחירות שהן "מותרות" ולא משפיעות על בריאות הילוד כמו צבע ש... more
by ליאל בן מרדכי
 
שאלה מעולה. בתור מישהי שבאה מהתחום, אני יודעת מה נהוג היום. אך השאלה מאוד מעניינת והתשובה לגביה מ... more
by צופיה גליקמן
 
שאלה טובה. לטעמי כל עוד ההליך לא כרוך בסיכון חיים, של האם או העובר, אין להתערב בהליך הרפואי ובאפש... more
by יעקב בולקא
 
אני חושב שזה בסדר שהורים יבדקו דברים מהסוג הזה אבל קשה לקבוע איפה להשים את הגבול ולעצור במקום מסו... more
by שי דוד
 
ממש מסכימה עם השאלה, גם בי עברה התהייה איפה עובר גבול ההתערבות ואיזה עוד שאלות מוסריות יגיעו לפתח... more
by הילה לסלו
 
בלי להסתכל קודם שאלתי שאלה דומה.. זה באמת בעייתי והגבול הוא באמת דק, אם יש בכלל.
by נופר ונטורה
 
שאלה מאוד מעניינת . אני חושב שמוסכם שבדיקת מחלות היא כשרה לחלוטין. לעומת זאת בחירת תכונות לאט נ... more
by ישראל אנטמן
 
אני חושב שאפשור שכזה של ברירת תכונות גנטיות יכול להגדיל מאות את פערי המעמדות בחברה אך שמי שנולד ל... more
by עידו וקיים
Add argument
0
הורי חלל צה"ל הורשו להביא ילד מזרעו
by תמר
אני יכולה מאד להבין ללב ההורים המבקשים המשכיות לבנם שנפל בטרם עת, אך עם זאת אני חושבת שזו החלטה ... more
 
מסכים
 
אני מאוד מסכים עם תמר כשמביאים ילד לעולם טובת צריכה להיות בראש, וסיטואציה כמו זו בה הילד בא לעולם... more
by עידו וקיים
 
מסכים, לא מאחל לאף אחד להיות בסיטואציה הזאת, אך בעיקר בעידן של היום שקשה להגיע להסכמות מוסריות על... more
by מיכאל פופקין
 
אני מסכימה עם הטענות שלך. עם זאת, השופטת טענה שהיא כן מעמידה את טובת הילד לנגד עיניה כך שזה עניין... more
by אפרת נהיר
Add argument
0
האם יש כאן מחשבה על טובת הילד? לאיזה מציאות הוא יגדל?
by הילה לסלו
 
מסכים מאוד, אנו יכולים לנסות ליצור את שאיפת חיינו, שפעמים רבות אין זה באמת מה שטוב לנו. וכן אנו י... more
by אביחי דנינו
 
מסכים מאוד כנראה יגדל למציאות של צפיות וכנראה לכישלון (גודל הצפיות גודל האכזבות)
by גרשון אברהמיאן
 
ממש בעייתי, שאלה לא פשוטה- אישה שהקפיאה ביציות ומחליטה להרות אותן בגיל ממש מבוגר, האם זה פיירי לג... more
by נופר ונטורה
 
לדעתי לחשוב האם זה פיירי, חשוב האם זה בריאה לאישה
Add argument
 
1
לא בטוח שזה משהו שיכול לפגוע בטובת הילד, גם אם הוא ידע שההורים שלו בחורו את המין שהוא יוולד זה לא מש
האם לא כדאי לשאול מה דעת התורה במקרים כאלה? אפילו רק בתור ציון כיוון למוסריות אובייקטיבית?
by יותם
 
אני חושב שראוי לשאול ולחקור גם בכיוון התורני , חבל שמי שאחראי להחלטות בתחום הזה כנראה לא כל כך מת... more
by שי דוד
Add argument
 
1
אני חושב שיש קשר מהותי בין תורה למדע, וכשר המדע מגיע לגילוי מסויים הוא מעודד את אנשי הרוח לתת את הדע
האם בעתיד כשנוכל ליצור ילד ע"פ הזמנה בעזרת הנדסה גנטית זה יהיה מוסרי?
by כפיר
 
זו שאלה שכבר עכשיו עומדת לדיון- האם זה מוסרי לנסות להתעסק עם אופי ונראות הילד רק כי זה יותר מוצא ... more
by אביחי דנינו
 
מבחינה מוסרית זאת שאלה קשה שאי אפשר לענות עלייה כיוון שכל אדם רואה את המוסר בדרך אחרת בה הוא התחנך
by גרשון אברהמיאן
 
נראלי שזה ממש תלוי כל מקרה לגופו ולכן אי אפשר לשאול בכללי כי יכול להיות שמקרה מסויים שהאמא ממש רו... more
by Tbhspue12345678910
Add argument
0
האם מוסרי לאפשר להורים לבחור את מין היילוד ,למרות ההתערבות בבריאה וללא מטרה רפואית?
by ליאל בן מרדכי
 
דומה קצת לשאלה שאני העליתי :). אני חושבת שאולי כן יש מקום להתיר דבר כזה כאשר לזוג מסויים אין ילדי... more
by יסכה
 
השאלה כאן היא האם למדינה יש בכלל זכות להתערב בהחלטות שמשפיעות על הבריאות האישית של כל אזרח. המדינ... more
by מירב בריטברד
 
למירב, זה לא רק העניין של הסיכון כמו בניתוחים פלסטיים. יש לכך גם אמירה ערכית חברתית ומוסרית. האם ... more
by צופיה גליקמן
Add argument
0
האם על המדינה לאפשר לאנשים לבחור את מין היילוד, במחיר של סיכון בריאותי משמעותי ליולדת?
by יובל אלנקווה
 
שאלה טובה. השאלה בעיניי מועצמת כאשר בוחנים אותה ממבט סוציאלי. מדינת ישראל היא מדינה סוציאלית והיא... more
by יסכה
 
אני חושבת שיש לשאלה כזו המון היבטים אפשר לדון בהם. רק לאחר שניקח בחשבון את כל האפשרויות ונבין מה ... more
by ליאל בן מרדכי
 
כשמעורב סיכון חיים בהחלטה, באמת יש פה דילמה רצינית. לדעתי רק במקרה שכזה, אולי כן שווה להקים וועדת... more
by יעקב בולקא
 
זו דילמה משמעותית. אנו רואים מחז"ל שחיי האמא עדיפים על חיי הבן. ולכן יש לי נטייה להיות נגד אופציה... more
by כפיר
 
אני חושב שכלל לא, בחירת מין הילוד היא פרווילגיה במחיר סיכון נראה לי שממש לא כדאי
by מתן
 
אם יש סיכון משמעותי- נראה שיש פתח להצדיק
 
לא מבינה בכלל למה להעלות אפשרות כזו- למה מין היילוד משנה?
 
לא מבינה בכלל למה להעלות אפשרות כזו- למה מין היילוד משנה? אם נאפשר זאת אז לא יהיה גבול להתערבות ש... more
by נופר ונטורה
Add argument
0
מה הן ההשפעות על ילד שבה לעולם מזרע של אדם מת והאם זה שווה את המטרה של ליצור המשכיות לחללל
by עידו וקיים
 
השאלות הם שאלות טובות, אך לא ניתן לענות עליהן בלי לראות במציאות ולכן הן לא יידחו את הטענה. לכל ... more
by מיכאל פופקין
 
אני חושבת שאכן זו אחת השאלות שצריך להעלות לפני התלמידים ושידונו בהן. אני לא מסכימה עם מה שמיכאל... more
by Efrat
 
האמת זה יכול להיות תחושה מוזרה עוד יותר מוזר אם ההורים של המת הם המפרים אותו ואז יכול להיווצר מצב... more
by Tbhspue12345678910
Add argument
0
אני חושב שלא צריך להיות מעורבים בבחירת מין של התינוק. הכול צריך להתנהל בצורה טבעית
by לם ברוך
 
אני נוטה להסכים ממש. זה גם פתח למדרון חלקלק של בחירת עוד תכונות של הולד וכן התערבות רפואית שאינה ... more
by Tamary1972
Add argument
0
האם זה מוסרי להביא לעולם ילד "יתום
by ישראל אנטמן
למעשה הבאת ילד מזרע של נפתר היא הבאה לעולם ילד יתום מאב מילדותו ללא דמות אב. האם זה מוסרי?
 
מסכימה. זה ממש לא פשוט
by Tamary1972
Add argument
0
האם אפשר לתת לאנשים לבדוק עוד דברים לפני הפריה? כמו בדיקת מחלןות רקע, גובה, צבע שיער? איפה עובר הגבול בין בחירה לגיטימית לבין דברים שאסור לרפאוה להתערב הם?
 
שאלה מעולה וחשובה. אני חושב שראוי לקבוע גבול, אך פה אנו נמצאים בבעיה - למה שגבול שקבעה חברת אנשים... more
by אריאל שלומאי
Add argument
0
האם מוסרי וראוי לאפשר לכל זוג באשר הוא בחירה של מין העובר למרות ההיתכנות להפרת האיזון בין המינים?
by יסכה בראלי
 
זו שאלה מעולה, אני באופן אישי סובר שעל המדינה להשתדל להתערב כמה שפחות בשיקוליהם והחלטותיהם של אנש... more
by יובל אלנקווה
Add argument
0
האם זה מוסר לבחור את מין היילוד בכך שתאי זרע מסויימים אתה מסנן או דווקא שהם לא בריאים אלא בגלל שהם מהמין הלא רצווי
by אביעד שורץ
0
ד"ר איליה בר אמר: בעתיד לא נעשה את הילדים במיטה אלא במעבדה. האם אתם מסכימים עם גישה זו? האם יש בה סיכונים? מה ההשפעה החברתית והפסיכולוגית שעשויה להיות בעתיד כזה?
by אפרת נהיר
0
נסו לחשוב: מה היו הסיכונים האתיים שמהם חששו המומחים שעסקרו בהכנסת הטכניקה של הפריה חוץ גופית והאבחון טרום השרשתי לעולם הרפואה?
by אפרת נהיר
0
שימוש בזרע של אדם שנפטר לצורך העמדת צאצאים
by מיכאל פופקין
האם יש מקום לדעתכם לאפשר מצב בו מביאים צאצאים מאדם שנפטר. אם כן כיצד אפשר לשים גבולות בריאים לדבר... more
0
אי אפשר לרדת לדעת של הורים שקולים.
by לם ברוך
0
ניתן לעשות ובאיזה סוג?האם זה בסדר להגביל את השימוש בהפריה החוץ גופית? האם אפשר להגדיר מראש אילו הפריות
by נופר ונטורה
0
הגיע הזמן לשים גבולות!
by ליאל אהרון
לדעתי יש גבול לכמה התערבות יש לעשות בעובר ותכונותיו. השימוש הראוי ביותר בטכנולוגיה זו היא למנוע ס... more
0
לדעתי יש רמה מאוד ברורה מה מותר ומה אסור לעשות במקרים כאלה.
0
בחירת מין העובר ואפליה כלכלית - טיפולים לעשירים בלבד
0
כמה אפשר להתערב בתכונות עובר? אם זוג רוצה ילד חכם יותר? גבוה יותר? ועוד שלל תכונות
by מתן כהן
0
אינני שואל מבחינה מוסרית אלא מבחינה הרגשה והנפש! מה הקטע בלגל ילד אם כבר ידוע מראש מה הוא יהיה ואילו תכונות יתקימו בו? איפה ההפתעה והחיבור העמוק שנוצר בין הורים לילד בעת חינוכו?
by גרשון אברהמיאן
0
אם נתיר להתעסק עם הגנטיקה של היילודה לאן נגיע בסופו של דבר? לבחירת צבע שער, עיניים, תכונות מסויימות ועוד כל מיני דברים- האם מותר לנו להתעסק ככה עם ילדינו ולהחליט כיצד יהיו או יראו?
by אביחי דנינו
0
היכן עובר הגבול בין התערבות רפואית הכרחית לבין התערבות שאינה הכרחית? כאשר נוכל לבחור את תכונות האופי של העובר האם נוכל לפי זה לבחור את הילד???
by גד דנינו
0
בחירת מין היילוד תמורת כסף - מהו התוקף של החברה לקבוע לאנשים פרטיים כיצד להתנהל לגבי חייהם האישיים? מדובר בפיתוח טכנולוגי של עסק פרטי, ואדם פרטי רוצה להיעזר בשירותי אותו העסק. מאיפה לחברה יש כוח לקבוע לאנשים פרטיים מה לעשות כאשר הפעולות נוגעות אליהן בלבד?
by אריאל שלומאי
0
בנוגע לחייל שנהרג
0
בנוגע לחייל שנהרג
0
מדוע אישור של החלטה משפחתית וזוגית על תכנון המשפחה צריכה בכלל לעבור דרך ממונים מטעם המדינה? במיוחד כאשר האופציה לעשות אותו דבר באופן פרטי פתוחה בחו"ל לכל זוג שהכיסים שלו מספיק עמוקים, מצב שיוצר חוסר שיוויון קיצוני?
by יעקב בולקא
 
זו שאלה מוסרית, האם נכון וראוי להשתמש בכלים הטכנולוגיים האפשריים בימינו ככל העולה על רוחנו. המצב ... more
by צופיה גליקמן
 
כי אנחנו רוצים להיות אנשים מוסריים וגם אם יש לאנשים אופציה לעשות דברים שבעינינו לא טובים אנחנו לא... more
by יותם
 
אם ההחלטה המשפחתית והזוגית עוברת דרך חוסר מוסריות, נרצה למנוע אותה. האפשרות לבחור את מין העובר הי... more
by הילה לסלו
Add argument
0
בחירת מין היילוד תמורת כסף- האם ראוי בכלל שרופאים יסכימו לדבר כזה כאשר הדבר כרוך בסבל של האישה? אז מה אם הזוג מציע כסף בעבור כך, הרי הדבר כרוך בסבל שיכול להמנע אם הזוג היה נותן להריון רגיל להתפתחר
by שי דוד
 
אני חושב שהנקודה שהעלית היא נקודה חשובה, אבל האם לאישה אין יכולת לבצע סך שיקולים ולקבל החלטה תוך ... more
by אריאל שלומאי
Add argument
0
האם מוסרי בעיניכם להפרות זרע של אדם מת שאיננו יודעים אם היה מעוניין בכך (כמו בכתבה) וללא רשותו?
by צופיה גליקמן
 
ממש מסכים. קראתי והזדעזעתי. הוא נמצא בעולם האמת והאם מדברת איתו על זה כאילו ברור שזה מה שהוא רוצה... more
by יותם
 
זו שאלה מעניינת. אנו רואים שהתורה במצוות הייבום רואה את המשך הקמת הזרע כערך משמעותי ביותר. אמנם ל... more
by כפיר
 
אינני שופט את המשפחה ומעשיהם, אני מבין את רצונם וכאבם, ועדיין קשה לי להסכים בליבי לדבר כזה. זה נר... more
by מתן
 
ממש מזעזע.. את רוצה להביא ילד לעולם תביאי עם בעלך- הפריה חוץ גופית עם בעלך ותלדי ילד נוסף- השימוש... more
by ליאל אהרון
Add argument
0

Comments

צביה רחל לוי

מה יקרה בעולם בו כולם בוחרים את מין ותכונות ילדיהם?
על מי מוטלת האחריות לגרום לכך שבעולם לא יתמלא כולו בבני אותו מין?
האם טיפול כזה יוביל לרצח עוברים שלא ניכנו בתכונות הנדרשות?
האם טיפולים כאלו יצרו אפליה ופער בין עשירים לעניים?
האם להתיר למשפחה שבה רק בנות טיפול כזה על מנת לקיים 'פרו ורבו'?

Mon, Mar 7, 2022

אוריאל אונר

האם יש הבדל בין שימוש בזרע של חלל צה"ל כשהוא בן-יחיד, אל מול חלל צה"ל שיש לו אחים?

Sat, Jan 1, 2022

חיים שאול

האם ראוי להקים חיים להמשכיות החלל על אף שהילד שיוולד לבית ששונה
מכל הבתים האחרים עלול לחיות בטווח הרחוק ללא הורים וללא הגדרה עצמית?

Sat, Dec 25, 2021

אוריאל אונר

להערכתי כל אחד אחד שמח שהוא בא לעולם. לכן מצד זה הייתי מתיר. תחילת השאלה היא זו שאני מתלבט בה. באילו מצבים נתיר שימוש בזרע של חלל צה"ל?

Sat, Jan 1, 2022

Reply to this comment
חיים שאול

אממממ בעניין הכתבה על זיכרון לחלל צהל במחשבה הראשונה אני מזדהה איתם ובמחשבה שנייה לפתע, זה נראה קיצוני כי יש סיבה ושיקול דעת למה מחליטים להביא ילדים לעולם וגם לפי יכולת ביולוגיות ללא התערבות של פונדקאית ישנה מגבלה, החצייה הזאת של התערבות ע"י פונדקאית יוצרת מצב שבו כל אחד כמעט יכול להביא ילד לעולם ללא התחשבות במצב, זה פגום
ו ואין להסתמך על זה והמקרה עם חלל צה"ל אחד מה

Sat, Dec 25, 2021

אורה אילה לדרמן

שאלה הקשורה למאמר:
האם ראוי להביא לעולם ילד לתוך מציאות בה אביו נהרג והביצית ממנה הופרה נלקחה מתורמת?

Sun, Jan 3, 2021

חיים שאול

אממממ בעניין הכתבה על זיכרון לחלל צהל: במחשבה הראשונה אני מזדהה איתם ובמחשבה שנייה לפתע, זה נראה קיצוני כי יש סיבה ושיקול דעת למה מחליטים להביא ילדים לעולם וגם לפי יכולת ביולוגיות ללא התערבות של פונדקאית ישנה מגבלה, החצייה הזאת של התערבות ע"י פונדקאית יוצרת מצב שבו כל אחד כמעט יכול להביא ילד לעולם ללא התחשבות במצב, זה פגום

Sat, Dec 25, 2021

יובל אלנקווה

שאלה מורכבת ומבהילה. אני חושב שכצעד אחרון, על המדינה לאפשר לבני זוג להכניס את הנושא הזה מבחינה משפטית, מראש, בעת או לאחר החתונה. אם בני הזוג יחתמו על מסמך משפטי מחייב, כזה הדומה לכרטיס אדי למשל, יש לאפשר לבני הזוג לבצע את התהליך. אם לא, לא תתאפשר הבאת ילד מזרע או ביצית של אדם שנפטר.

Sun, Jan 3, 2021

מירב בריטברד

אני חושבת שגם במקרה שמדובר בזוג (שלא כמו בכתבה) עדיין יש בעיה גדולה להביא לעולם ילד שיהיה מלכתחילה יתום, לכל אחד יש את התיק האישי שלו, אבל כאן ההורה או הסבים גוזרים על הילד להגיע לעולם כשהוא תלוש, לפחות באופן חלקי

Thu, Jan 7, 2021

חיים שאול

אינני חושב שאפשר שתיהיה חתימה מקדימה על המצב, על אף הרעיון היצרתי, מכיוון שגם לילד מגיע לגדול בבית נורמלי עם אבא ואמא.

Sat, Dec 25, 2021

אוריאל אונר

כתשובה לשאלה זו אשאל שאלה נוספת: האם הוא יגדל למשפחה בה יהיו לו אבא ואמא? אם התשובה היא כן, אז לא משנה מה התנאים שהביאו את הילד להיוולד. האם ראוי בכלל להפרות זרע מחלל צה"ל? זו שאלה קשה ביותר. אולי אם מדובר בבן יחיד הייתי מקל... אולי... אינני בטוח

Sat, Jan 1, 2022

Reply to this comment
אורה אילה לדרמן

לדעתי לא ראוי להתערב בבריאה ולבחור את מין היילוד למעט כשמדובר במקרים חריגים (כדוגמת אותו הכהן בכתבה או זוגות עם לפחות 4 ילדים מאותו המין).
לגבי הכתבה על שימוש בזרע שנלקח מחלל צה"ל להפריה לאחר מותו, ממש הזדעזעתי מעצם הרעיון משלוש סיבות עיקריות:
1- מחובתנו לדאוג לכך שלילד תהיה מסגרת משפחתית תקינה.
ילד שגדל לאבא שנהרג שנים לפני שנולד, ובנוסף לכך אביו לא התחתן מעולם, ואין לו אם- זו בהחלט לא מסגרת משפחתית תקינה. בעיני הבאת ילד לעולם באופן הזה היא עוול כלפיו.
2- על אף שישנם סבא וסבתא שיגדלו אותו, חשוב לזכור שהם מבוגרים ואנו גוזרים עליו יתמות בגיל צעיר וגדילה בבית מבוגר על כל המשתמע מכך.
3- ילד הוא לא מצבה.
הגעגועים לחלל יכולים להיות קשים מנשוא, אבל זו לא הדרך להנציח אותו. ילד צריך לגדול בתור אישיות עצמאית.
אני לא בדקתי, אבל ברור לי שלתורה הקדושה יש הרבה מה לומר בעניין, וצריך לברר האם זה מותר הלכתית.

Sun, Jan 3, 2021

צביה

דעתי שונה בעניין זוגות עם הרבה ילדים מאותו המין.
מבחינת התערבות בבריאה- אין הבדל אם לזוג יש 3 או 8 ילדים מאותו המין- ככה ה' בחר וככה ה' רצה. כשה' ירצה אחרת יהיה אחרת.
אי אפשר לחשבן חשבונות שמים. אולי זו הדרך של הקב"ה לגרום לאותו זוג להביא יותר ילדים לעולם?
מעבר לכך אומר- אם ה' לא ירצה- גם ען כל הטיפולים שיעשו לא יהיה...

מה שכן חושבת שאפשרי להכניס למערכת השיקולים- מה נחשב ההשתדלות שלי בעניין? אולי ההשתדלות שלי במצוות פרו ורבו היא זו?
לדעתי התשובה היא לא!!
כאחת שנמצאת בתוך תחום מעבדות הפוריות, אני רואה כמה התהליכים פעמים רבות לא פשוטים הלכתית.
רואה שיש עוד דרכים להשתדל מללכת רחוק למציאות של בחירה מוחלטת.
יש שיטות שנותנות סיכויים גבוהים יותר הפרייה של אחד המינים אך לא באופן מוחלט.. (לפחות נותן קצת ענוה לאדם שעשיתי השתדלות ואני מקבל את כל מה שה' יעשה..)

Mon, Mar 7, 2022

Reply to this comment
נועה יעקובי

לדעתי, הרצון לקבוע את מין הילוד אינו מצדיק את הסכנה בה שוהה היולדת בזמן הטיפול.
עם זאת, אם ישנה סכנה נפשית במקרה בו האישה אינה תלד את המין לו קיוו .
הזוג, יש לאפשר לזוג לעבור את הבדיקות- אך יש לוודא שסכנה כזו אכן קיימת מבחינה דתית, לדעתי הציווי ונשמרתם מאוד לנפשותכם שדוחה שבת ומצוות רבות - דוחה גם את המצווה ללדת בן ובת ומצוות דומות

Mon, Feb 19, 2018

חיים שאול

מסכים מאוד

Sat, Dec 25, 2021

Reply to this comment
להבה שץ ונועם חבשוש

אנחנו חושבות שלא כדאי להפרות זרע וביצית של אנשים שאינם חיים כיום. משתי סיבות עיקריות:
1. חייו של הילד יהיו במודעות שאין לו הורים. וזהו מצב לא טבעי ומאוד לא מוסרי ליצור.
2. הוריו המאמצים של הילד - סבו וסבתו יהיו מבוגרים בתהליך התבגרותו של הילד, בשלב בו הוא זקוק למסגרת נוקשה וכללים.

לדעתנו קביעת מין העובר היא תהליך פולשני ולא נחוץ. כל ילד הוא מתנה, וזה לא משנה אם הוא זכר או נקבה. בקביעת מין העובר, יש התערבות אנושית ביד ה', וזה אף מסוכן ועלול לגרום למחלות ולפגיעה ברחם האישה.

Mon, Feb 19, 2018

צביה

מסכימה בהחלט עם הנאמר

Mon, Mar 7, 2022

אורה אילה לדרמן

אני בהחלט מסכימה עם הטיעונים נגד הפריית זרע של אדם מת. לגבי קביעת מין העובר- לדעתי ישנם מקרים חריגים שבהם נכון לאפשר זאת במסגרת ההלכתית המתאימה.

Sun, Jan 3, 2021

Reply to this comment
תחיה רוטשילד ופריאל צ׳מאקין

לדעתנו צריך להאמין מהמין שיוצא הוא המען שצריך לצאת
לא צריך להתערב בדרך הטבע ולבזבז הרבה כסף בשביל לקבוע את מין הילוד
צריך להודות על האפשרות שניתנה לך להביא ילדים לעולם ויש לך ילדים בריאים ולא צריך להתחיל לשחק עם דרך הטבע ולקבוע את מין הילוד.

לעצמו לגבי הסיפור של ההפריה גוף חוצפנית זה נראה לנו שגוי ולא נכון
לקחת את הזרע של הרבה (משהו שמת) ולהביא ילד מבלי שהוא יודע כי אם הילד היה צריך לחיות הוא היה חי ולא צריך לעשות משהו שהוא לא טבעי
הרי מי אמר שהחייל שמת היה רוצה שיהיה לו ילד שהוא בכלל לא יזכה להכיר ושהוא יגדל עם הוריו שהם כבר מבוגרים.

לסיכום לא צריך להתערב בגורל ובדרך הטבע וכל מה שקורא הוא לטובה
אלה אם כן ישנם סיבות רפואיות שמאשרות זאת (לדוגמא אישה שלא יכולה להביא ילדים אז אפשר לעשות לה הפריה חוץ גופנית(אם פונדקית))

Mon, Feb 19, 2018

אורה אילה לדרמן

מסכימה לגמרי עם התגובה לשתי הסוגיות המוזכרות.

Sun, Jan 3, 2021

Reply to this comment

https://www.tricider.com/brainstorming/323I56qiPh3